tisdag 2 juli 2013

2 juli

Jag har något jag måste träna på....... att kunna njuta av att inte göra någonting alls..... bara vara......
Blir rastlös direkt om jag inte har något att göra, samtidigt blir jag förslappad och orkar inte ta tag i saker som jag borde. Typ städa ur skåp och garderober, putsa fönster.....
Jag önskar att jag var mer avslappnad och kunde inse att man verkligen inte behöver göra någonting hela tiden.
De första två veckorna av semestern har varit ganska fartiga eftersom vi började med att åka till Oxberg och sen var det födelsedag och lite pyssel inför lördagens partaj. Nu har luften liksom gått ur mig och jag har inga planerade projekt. Det är nästan så jag blir lite deppig......

Amanda och Molly sov hos mormor och morfar i natt så jag har hela förmiddagen för mig själv. Har sått lite sallad och tagit reda på tvätt.
Ibland längtar jag efter egentid, just nu längtar jag efter att få hem dem......

Tänkte att vi skulle göra en utflykt till Avesta idag och kika på visenter. MEN så började det regna så jag pratade  med damerna på telefon och frågade om vi skulle åka på bio i stället. De jublade! Men nu är ju vädret bättre......... Ja ja, det är inte direkt läge att ringa och ställa in bion ;0)

Glömde bort att väga mig i fredags men gjorde en tjuvvägning i torsdag så det får väl bli den veckans vikt... 64,4 stannade vågen på. På fredag räknar jag med ett plus eftersom helgen blev en katastrof. Men det var det värt ;0)

Nu ska jag ta en kopp kaffe och fundera på lunch. Antingen blir det ostpizza eller äggröra och bacon. Har provat äggröra två gånger nu och det har funkat bra med gallan. Jag hoppas innerligt att det ska fortsätta vara så. Det är ju så galet gott!

Ha en bra tisdag!

Kram!




Inga kommentarer: