fredag 22 september 2017

Men nu jä#%ar!


Hej hej!
Det är latmaskarnas drottning som skriver!
Men nu ska det bli ändring på det!

Var till tandläkaren i går....... Det kostade så klart pengar så för den delen var det inte så kul. Men grejen är att jag fick så mycket beröm för mina tänder. Jag har inte varit hos tandläkaren på 3 år så det skulle ju kunna ha hänt en hel del tok. Jag hatar verkligen att gå dit!
Men när jag kom ut kändes det så sjukt bra. 
Då bestämde jag mig..... Det fick bli startskottet för höstens uppryckning.

Jag har typ bara roat mig och ätit för mycket. Motionsdelen har fallit totalt. 
Jag fattar inte vad som hände. Jag som hade så bra rutiner i somras! Kom till och med igång med löpning!

Sagt och gjort! Kände mig jättetaggad när jag kom hem så efter att ha hämtat barn och petat i mig en smarrig omelett så drog jag iväg på en powerwalk.


Väl hemma blev det lite styrka. En ny Bodypumprelease har kommit ut och den måste jag liksom försöka nöta in. På så vis kommer det automatiskt bli en hel del styrketräning framöver.

Måndag, onsdag och fredagsträningen är lättordnad. 
Måndag och fredag passar jag på när barnen har sin träning.
Onsdag har jag Zumba. 
Torsdagar hoppas jag kunna få till det mellan jobb och hämtning av Molly från Miniorerna. 
Får jag till de fyra passen får jag vara nöjd. Blir det fler kan jag vara ännu mer nöjd.

Maten kommer fortsätta i LCHF-style. Mår så galet bra av det. 
Periodisk fasta blir det automatiskt på vardagarna eftersom jag inte kan äta frukost tidigt på mornarna. Därför blir första målet på dagen lunch. 
På helgerna blir det dock en smarrig frukost. Det är det bästa!

Igår kom jag även på en liten idé som jag har förankrade med min familj. 
Två av tre tyckte att det var bra. 
Min briljanta idé gick ut på att jag och Mattias ska ansvara för fredagsmaten varannan fredag. Den som har ansvar tillreder en smarrig två- eller trerätters middag. Väljer man två rätter får man välja på förrätt+varmrätt eller varmrätt+efterrätt. Extra bonus om man fixar passande dryck till.
När jag berättade om detta ville tjejerna också ha en fredag. Det var lite extra kul! 
Mattias jublade dock inte över förslaget 😏

Eftersom det var min idé så är jag först ut. Jag ser redan fram emot middagen.
Men först..... jobb, en stund vila och träning (styrka för mig, basket för tjejerna).

Ha en bra fredag!

Kram från Lisa





Inga kommentarer: