torsdag 7 januari 2016

Jag är tillbaka!

Hej och hå! Inte ett enda blogginlägg under lovet! Det är illa.
Kan vara för att jag inte ens har öppnat datorn. Det är bara barnen som använt den under lovet.

Man kan sammanfatta jullovet på följande vis:
mysigt
slappt
alldeles för lite snö
alldeles för mycket mat och godis
alldeles underbart
alldeles för kort....

Snön kom sent men då var det stor lycka!


Det första tunna lagret kom söndag efter annandagen. När vi kom hem efter middagsbjudning sent på kvällen stannade damerna kvar ute och lekte en stund....

Nu sista veckan hann vi med lite vinteraktiviteter. Det blev skridskoåkning nästan varje dag. Tjejerna blir bättre och och bättre för varje dag. De har inte varit ett dugg intresserade av att åka förut men nu är det de som säger till om att de vill åka fram till rinken och åka.

Kost och motion har varit en katastrof på riktigt men det får bli ett alldeles eget inlägg. Back to the roots. Detta blir en "viktblogg" igen.....

Nu ska jag försöka peppa mig själv. 
Intala mig att det ska bli kul att börja jobba. 
Kul med tidiga mornar. 
Kul med dagar som ser likadana ut. 
Kul att inte äga mig egen tid. Kul att jobbet ska styra allt. 
Kul att..... 
Nej fy, det känns inge vidare att börja jobba igen när man fått prova på det här livet. Jag vill bli lite uttråkad först. Har inte hunnit bli det.

Ja ja, det blir bra bara jag kommer igång.

Ha det bra!

Kram!

Inga kommentarer: