torsdag 15 oktober 2015

Hemma igen

Ja, då är vi hemma igen i vardagen. Känns ganska ok ändå. Det är ju snart höstlov ;0)

Vi har haft det oförskämt bra.
Hotellet hade det absolut bästa läget. Precis vid stranden, restauranger och shopping. Men som vanligt så saknar jag nått från Cypern. 
Den här gången saknade jag strandpromenaden från Fig Tree Bay. Den är perfekt för motionsrundor och kvällspromenader. 

Första dagarna blåste det en del, tack och lov. Annars hade vi smält bort.
Det blev härliga vågor i havet som barnen lekte i. 

Mollsan i strandkanten.

Hotellbyggnaderna låg på två sidor längs med pool- och grönområde där det även fanns en lekpark.

Amanda hade även läxa. Härligt att kunna sitta i värmen och läsa.

Glass åt vi också ;0)

Att försöka få till en bra bild med en usel mobilkamera är inte lätt..... 

......men det fanns så många mysiga ställen. Hade behövt fler kvällar eftersom det fanns restauranger man ville komma tillbaka till.

En och annan drink blev det så klart!

Lattjo i  poolen.

Vy över pool och hav.

Vi åkte in till Chania en kväll.

Mysig stad. Hade dock behövt mer tid för att hinna se mer. Men det var så fasligt varmt så vi ville inte åka in så tidigt på eftermiddagen.
Får bli nästa gång.

En kvällsdrinkar vid poolen. 
Bartendern tänkte vi ta med hem. 
Supertrevlig och hade blivit inspirerad av Sverige av alla turister under säsongen. 
Mattias tänkte erbjuda honom en vecka skoteråkning i vinter ;0)

Vår spätta!

Damerna hittade kompisar på hotellet.
En paus med lite kortspel i skuggan behövdes ibland.

Bredvid hotellet fanns en Änglatrumpet. Nåååååågot större än de vi har i Sverige.

Planen var att göra en del utflykter. Det blev två. 
En guidad tur upp i bergen och en till Chania. 
En tänkt tur till Elafonissos avstyrde vi. Det var två timmar bussresa efter deras undermåliga vägar och vi har en Molly som blir åksjuk. Vi får sikta på det ett annat år.......

Jag däremot, gjorde en egen liten utflykt. 
Skulle på söndagen göra mina 20 minuters intervaller. Det blev 90 minuter.......
Sprang vilse.
Mattias hade innan varit ute på springeri. Han förklarade hur jag där vägen delade sig skulle ta vänster och sedan skulle jag komma runt och tillbaka.
Han missade en detalj, och det var att jag skulle svänga av stora vägen...... Jag fortsatte. Tillslut blev jag lite fundersam och ringde Mattias. Då fick jag infon.
Vid den tidpunkten hade jag för länge sedan passerat avtagsvägen.

Jag visset att jag skulle ha havet på vänster sida på hemvägen och bergen på höger.
Efter ett tag hittade jag en skylt där det stod BEACH. Tog ner där och följde stranden och såg då att jag var låååångt bort. Men jag hade ju inte så många val i det läget. Det var bara att jobba på.
Tillslut letade jag på en väg som jag trodde skulle ta mig hem. Frågade personalen på en restaurang och de sa att jag var på rätt väg :0)
Hem kom jag! Motion fick jag! En hel den fick jag se. Hamnade nämligen i samhället Gerani som ligger intill Platanias.

Kost och motion då?
Motionsplanen höll jag mig till. Genomförde mina tre intervalldagar. Två fick jag dock ta på gymmets löpband för det var så galet varmt ute.
En dag körde jag styrka på gymmet. Det var kul! Måste nog börja använda mitt gymkort igen.

Maten föll i slutet av veckan. Början gick, som vanligt, bra. Sen brakade det lös.
Ägnar inga tårar på det. Nu är jag på banan igen. En del huvudvärk nu när det är "avgiftning" men jag vet ju vad det beror på.

Hjälp, vilket långt inlägg!
Nu slutar jag!

Ha en bra dag!

Kram!

Inga kommentarer: