söndag 15 december 2013

Tredje advent

Tredje advent har firats med gosefrukost, ett första gymbesök efter magsjukan, Luciafirande i Årsunda kyrka och fika hos mor och far.

Som vanligt har helgen gått i ett rasande tempo och nu väntar fyra mysiga arbetsdagar sen 2 ½ vecka jullov. Det är välbehövligt på ett sätt men samtidigt har jag det så galet bra på mitt jobb just nu.
Det blev lite smidigare att skriva omdömen i år så jag har definitivt inte stressat som tidigare år. Det är nästan så det känns som att jag har glömt något =0)

Den här veckan ska vi mesta bara pyssla, baka, titta på julfilm och skriva julsagor.
 Jullunch med galatema på torsdag. Utgång med kollegorna på kvällen.
Fira mamma på lördag eftermiddag, julbord med Mattias jobb på kvällen.

Sen är det bara att plana ut inför julafton.
I år är det ganska lugnt för oss över jul och nyår. Vi ska inte ordna något på hemmaplan utan är bortbjudna mest hela tiden =0)
Skönt på ett vis men det är samtidigt mysigt att ha lite att planera och ordna inför.

Måtte det bara komma lite snö snart! Det ser mörkt ut inför jul. Den blir nog grön i år......
Vi tar eventuellt en liten tripp till fjälls efter nyår så vi vet att vi är garanterade några dagars snö i alla fall.

Nu ska jag försöka komma i säng och sova. Blev en onödigt lång sovmorgon idag..... Det brukar straffa sig när det är dags att försöka somna i tid.....

God natt!

Inga kommentarer: