fredag 12 april 2013

Fjällrapporten!

Har varit vaken sedan 2. Gav upp försöken att somna om vid 5 Det är mest skit med mig just nu. Men det orkar jag inte babbla om nu.
Ska istället försöka fokusera på det roliga som varit. En liten bildkavalkad från vår påsk och fjällresan!

Påsken började med grillning i Kräbäck på Långfredagen. Den "manliga" delen av sällskapet anglade och vi andra njöt i solen. 

 En tur med båt efter 4-hjuling är obligatoriskt när man är vid grillplatsen =0)
7 glada ungar satt det i båten.

På Påskafton bjöds det på lunch i Fors. Den här gobiten var med! Trodde jag skulle dö när jag såg honom. Så galet söt. Det var kusin Elin och hennes sambo som hade honom med för det var fosterföräldrar några månader. Tyvärr har jag glömt namnet på honom....

 Efter maten sprang ungarna på Barbros promenadband. Herregud, det lät som att de skulle rasa genom golvet. Men kul hade de och de kunde med gott samvete äta efterrätten.
 På Påskaftonskvällen var vi till Mattias föräldrar och åt mat men därifrån har jag tyvärr inga bilder. Men mycket götta bjöds det på.

Cecilia var här hela påsken och det var verkligen mysigt att få rå om henne lite.
Det blev lite partaj, en konsttrip till Årsunda för en titt på Elins konstverk, mat hos mamma och pappa samt ett par kräkdagar för Molly. Dock inte magsjuka, vi anar att det är räkor som ställer till det för henne.

På tisdagen efter påsk for vi till Ljungdalen med Mattias föräldrar. Resan dit var lång som tusan. Vi stannade för matshopping i Färila och sen lunch och lite shopping i Åsarna. Då tar det tid att åka. Hemresan däremot, den körde vi i ett sprutt. Startade klockan 7 på morgon, var hemma klockan 12. Inte ens en kisspaus =0)

Här sitter Amanda och väntar på oss andra sölisar. Längdskidåkning stod på agendan och Amanda var redo först av alla.

 Dags för start! Målet var Kesubon. Ett litet kafé mitt ute i ingenstans på fjället.
Första etappen är hemsk, bara nerför. Det slutade med att Amanda och Molly tog av sig skidorna och gick ner. Själv plogade jag skrikandes nedför backen....
Övriga gänget åkte hela vägen från stugan så de kom efter. Vi fuskade och tog bilen till Kläppen. Därifrån är det 2,5 km till Kesubon, från stugan är det säkert 5-6 km. Kändes lite tufft för damerna.



 Farmor Inger och Molly. 
Molly gnällde inte en enda gång under turen. Det fanns inga riktiga skidspår utan man fick leta reda på skoterspår som passade skidbredden lagom. Vi vuxna klarade väl oss bra men för en 3-årings ben är det inte lika lätt att åka utan spår.

På tillbakaresan fick Amanda och Molly åka i pulkan. Molly hade säkert kunnat åka skidor tillbaka men Amanda var sååååååå trött ;-) Mysigt hade de i alla fall.

Torsdagen bjöd på finväder och slalomåka. Här har vi tagit en paus och sitter på restaurangens inglasade altan.
 Korv och pommes är grejer det!

På kvällen tog vi en tur med skotrarna. Vi packade in Inger och Roger i pulkan, Molly med Mattias på en skoter och Amanda och jag på en.

 Svindlande, vackra vyer. 
 Jag är egentligen ingen skotermänniska men man kan ju faktiskt ta sig till plaster som jag antagligen inte skulle komma till om jag inte åkte skoter =0)

 På fredagen åkte Inger och Roger hem. Vi packade ihop matsäck och åkte skoter till Kesudalen, byggde oss en soffa i snön. Där satt vi hela dagen. Ungarna lekte, vi solade, grillade korv, tog en lite kort tur upp på fjället, åt en glass i Kesubon. Vi bara NJÖT den här dagen. Det var så ljuvligt!

Tjejerna roade sig där i flera timmar. De ser ju inte direkt ut att lida =0)

Härligt kan jag lova!


Längtar tillbaka måste jag säga men nu är det bara att blicka framåt. 12:e april idag, precis en månad tills vi drar till Rhodos. Ljuvligt!
Det kändes bra när jag packade upp alla vinterkläder och började tvätta undan dem. Nästa gång vi packar, då packar vi lätta kläder!!!!

Nu ska jag väcka barn! Jobb en fredag! Ovanligt men känns ok ändå trots dålig status på kropp och knopp.

Adiós!

Inga kommentarer: