söndag 9 september 2012

Helgen till ända

Det gick snabbt igen. Tre lediga dagar går fort.
I fredags åkte vi iväg med Nisse till veterinären. En drös sår i pannan skulle kollas upp. Det resulterade i 1200 spänn mindre på kontot och en katt med krage och order om medicinering två gånger om dagen i 10 dagar.
Nisse HATAR kragen. Första natten lyckades han slita av den, när vi öppnade dörren ut till uterummet på morgonen sprang han ut, petade upp en glasdörr och smet..... Svärfar lyckades fånga in honom så nu står det grejer längs med glasdörrarna så han inte ska kunna peta upp dem. Det är för mig en gåta hur en liten katt kan öppna dem men Nisse han kan han.
Han har antingen någon allergi eller en infektion efter slagsmål. Just nu får han medicin mot infektionen och sen ska vi tillbaka på fredag och kolla upp hur det ser ut. Är det inte bättre får han kortison som ska smörjas in.

På fredag kväll firade vi Mattias födelsedag med släkt och vänner här hemma. Det blev en himla trevlig kväll/natt. Sista gästerna for hem halv 3.
Tjejerna var i fin form och jag tror Amanda somnade runt 1 i soffan. Då var det vissa andra vuxna som redan somnat i den andra soffan. Det tyckte Amanda var väldans kul =0)
Molly tog kväller strax före midnatt.
Jag är väldigt tacksam över att ha vänner som har så stort tålamod med våra barn. Tjejerna vill att de ska vara med på deras rum HELA tiden, visa när de spelar tv-spel, bygga kapla och jag vet inte vad. Får liksom säga åt dem att det är ok att säga ifrån.

Lördagen blev lite halvseg. Slöa mest hela dagen.
Markus, Mattias brorsa fyllde år, så vi var bjudna till grannas på mat och fika på eftermiddagen/kvällningen. När vi kom hem i 19-tiden var jag så himla rastlös så jag tog mig en promenad. Tjejerna var med på cykel. Vi tog oss ända upp på Mattön, skulle tippa på att det blev 3,5 km. Det var bra jobbat av tjejerna, framförallt Molly som har en pyttecykel med stödhjul.
När vi kom hem klippte jag håret på dem. Det var en jädrans aktivitet här på kvällningen. Sen somnade vi dock ganska snabbt.

I morse/på förmiddagen jobbade Mattias så jag och tjejerna drog till Valbo. Molly var i behov av nya träningsskor. Det slutade med att vi  alla tre fick nya skor. Amanda fick nya gummistövlar och jag nya höstskor. Snygga som tusan.
Skickade ju efter från Brandos förrut. Skitsnygga var de men väldigt smala i modellen så båda paren fick tyvärr åka tillbaka. Ena paret fick jag inte ens på mig.

I möra blir det en plockdag. Tjejerna är snoriga så på morgonen/förmiddagen ska de vara hos farmor och farfar medan jag åker fram och har mina lektioner. Åker hem och tar över och har min planeringstid här hemma. På eftermiddagen kör jag tjejerna till mamma och pappa som ska ha dem då medan jag åker tillbaka till skolan och jobbar. Först ATP och sedan föräldramöte. Föräldramötet slutar 19.30 och exakt då börjar Zumban......... Pust! Det blir till att köra i ett.
Får försöka rigga upp högtalaren före föräldramötet så att det bara är att köra igång 19.30. Jag hoppas få smita 10 minuter tidigare från föräldramötet.....

Nu ska jag dock gå och lägga mig. Har suttit och fyllt i lite IUP:er inför utvecklingssamtalen. Det är kanske inte det smartaste att pyssla med sånt klockan 22.30. Är lite trött i luvan nu....

Ha det bra

Inga kommentarer: