tisdag 21 augusti 2012

Halva arbetsveckan har redan gått.....

Det är fördelen med att ha ledig fredag, när tisdagen är klar är det bara två dagar kvar att arbeta =0) Lyx!

På fredag ska jag dessutom ha ett gäng galanta damer här på middag. Det ska bli väldigt kul. Karin, som bor i Spanien, är hemma på en snabbvisit så vi passar på när hon är hemma.

Amandas skolstart gick som på räls. Hon tyckte det var kanonkul och vi får väl hoppas att hon behåller den känslan......
Idag fick hon dessutom en egen dator att ha i skolan så nu längtar hon ännu mer till att åka dit i morgon.

Mollyplutt har ju dessutom börjar på Nyckelpigan (avdelningen för de större barnen) Visste att det skulle bli i höst men inte att det skulle bli direkt efter lovet. Det var jag inte riktigt beredd på. Undrar om de har fattat att hon bara är en liten bebis egentligen ;-)

Skolstarten gick bra även för mig :-) Det här året ska jag inte undervisa i matte utan det blir svenska i åk 2-3, de blir dessutom mina mentorsbarn, lite lite so/no i F-3 och hemkunskap i 4-9. Jag blir liksom lite överallt men det är ok. Det är kul att ha kontakten med alla elever på skolan. Dock inte lika kul när omdömena ska skrivas......

Idag har jag haft Zumba 3x45 minuter..... Det känns i benen kan jag lova!
Under dagen har eleverna varit på tre olika stationer: brännboll, avslappning och zumba. De har varit indelade i tre grupper som roterat, därav tre pass Zumba.
Det var fantastiskt kul att dansa igen. Har övat in de nya låtarna här hemma men det är en helt annan sak att dans med andra.
Känner mig jättetaggad inför måndagen då jag kör igång Zumban på allvar. Ska nöta lite extra i veckan och under helgen.

Helgen kommer mest bara gå i kalasandets tecken. Fredag tjejmiddag, lördag fyller pappa och söndag ska vi fira Elvira som fyller 4 år. Blir nog en hel del propoints för många i helgen......
Sen fyller Mattias på torsdag, 35 år...... Han blir ju nästan gubbe! Har inte riktigt bestämt när vi ska fira honom. Lördagen efter är jag i Stockholm och springer Tjejmilen och helgen därpå fyller Mattias brorsa..... Men det ska nog lösa sig på någe vis.

Nu ska jag ladda inför Dallas! Första avsnittet igår, kunde inte låta bli att kika. Avsnitt två idag och jag tror jag måste fortsätta. Tittade igår mest för att jag trodde jag skulle bli avskräckt, men det blev jag inte tyvärr;-)

Ha det bra gott folk!

Inga kommentarer: