söndag 8 januari 2012

Slut på ett härligt jullov!

Då var detta jullov till ända och jag undrar när jobbångesten ska infinna sig. Har inte kommit än och klockan är 22,30. Den kommer nog inte :-) Har ju egentligen ett alldeles underbart jobb men det kan blir fruktansvärt jobbigt i perioder.

Ser fram emot våren.


  • Nytt bättre schema på jobbet. Ny timplan har gjort att tiden på hemkunskapen har dragits ner och i stället får jag mer tid som resurs. Det känns VÄLDIGT bra då jag får mer tid till en alldelse speciell liten person :-)

  • Jag och en kollega ska gå en kurs i lokalt kvalitetsarbete. Det ska bli spännande. Arbete med lokal arbetsplan och kvalitetsredovisning är ett stort arbete och jag känner mig alltid så förvirrad när vi sitter med det där. Är väldigt glad att jag får chansen. Bara det inte innebär att det är vi som ska leda det hela sen på skolan......

  • Zumban ska jag oxå lägga tid på den här våren. Fattar inte vad jag gett mig in på!!!! Herregud, det är ju 20-åriga vältränade snygga bruttor som ska pyssla med sånt här. Inte 32-åriga, lönnfeta kärringar :-) Hahahaha! Ska iallfall bli riktigt kul! Har kombinerat lite nytt, lite gammalt och lite "stulet". Detta för att jag skulle kunna köra igång så fort som möjligt. Skulle jag öva in 20 NYA låtar så hade jag inte kunnat starta förrän i mars. Det tar otroligt lång tid att lyssna, tänka ut steg och sen öva så att det sitter. Snart är det hål i parketten här hemma :-) Nu startar jag med det här och byter ut vartefter jag övat in nya.

  • En tur till fjälls planerar vi. Vi har varit till Mattias chefs stuga ett par år och det blir nog dit även i år.

  • Vi funderar även på en utlandsresa till våren igen. Får vi inte Mattias med oss åker vi med Pia och Felicia. Förra året muttrade Mattias i slutet av Rhodosveckan om att han skulle ta ledigt nästa år och åka på fiskeresa istället. Men nu är det andra toner...... Eftersom Pias Daniel inte vill resa bort på våren så började jag och Pia fundera på att ta en sista minutenresa med tjejerna. Nu får vi se hur det blir. Åker vi inte på solsemester tar vi den där Osloresan som vi hade tänkt ta i höstas men som inte blev av.

  • En weekend i Orsa står oxå på "att göra"-listan. Kusin Cecilia bor där numera och det är ju bara ett stenkast bort. Så dit ska jag!!!!

  • Sen ser jag ju så klart fram emot bebben som kommer på försommaren. Jag ska ju nämligen bli "moster". Nu är det ju som så att det är biologiskt omöjligt för mig att blir moster men eftersom Mattias ska bli morbror så låtsas jag att jag ska bli moster :-) Mia och Jockes lilla fis ska kika ut i början av juni och det ska bli så himla kul med en bäs i släkten igen.

Hoppas på en hel del spontangrejer oxå. Antar att våren bara kommer svischa till, det brukar ju vara så.


Måste tillägga - vi var ju på bio igår. Stig-Helmer. Totalt värdelös film. Bara Kommisarie Späck slår den filmen. Efter en kvart ville jag åka hem. Vi åt på Akropolis före. Urgott som vanligt.


Nu är det nog dags på allvar att hoppa i säng. Tjejerna sover hos mamma och pappa. Dagis är stängt i morgon så de sover där så jag slipper släpa upp dem i morgon bitti. Börjar inte förrän klockan 9 så det blir en mjukstart. Vi ska ha studiedag, halva dagen om hot och våld, andra halvan eget arbete. Det blir bra!


Ha det bra allihopa!

Inga kommentarer: