onsdag 22 juni 2011

Njuuuuter!

Tänk att det kan räcka med en dålig dag för att man ska uppskatta livet lite mer. Måndagens vidriga magonda gjorde att jag njöt för fullt av gårdagen och den här dagen har jag startat i samma njutaranda.
I går körde vi för fullt. Jenny, William och Rasmus kom hit på förmiddan så vi drack kaffe/fika, åt tacopaj och drack ännu mer kaffe. Kidsen lekte och vi kunde prata skit =)

Molly och Rasmus = lintottarna i sällskapet. De är verkligen VITA i huvudet. I bakgrunden syns de älder förmågorna.


Sen dök kusinEmma upp och vi drack lite kaffe (igen) och vi drog igång ett bullbak. Det är snart dags för mig att fylla år så det är dags att fylla på förrådet.

När Emma dragit iväg till sitt jobb fixade jag ihop lite mat, åt när Mattias kom hem. Sen åkte gräsklipparen fram. Gräset var hur långt som helst och frodigt så jag fick kämpa en hel del. När det var klart krattade jag upp klippet efter att Mattias klippt häcken. In och la ungarna och sen drog jag igång städning, fönsterputs och kakbak. Kanske inte det mest idealiska klockan nio på kvällen men det är så skönt att "jobba" i fred. Ingen som behöver hjälp med något eller som frågar varför jag gör si och så. Städade av kök, vardagsrum och hall, tog ner gardinerna och putsade fönstren. Idag känns det väldigt bra för nu är det inte så mycket kvar att städa. Sovrummen, uterummet och tvättstugan. Sen har vi ett rent hem igen....


Idag tar vi det nog lite lugnt. Ska fram till dagis och få försäkringskassepapper påskrivna. Kanske en lekstund på Framnäsgatan.


Kram!

Inga kommentarer: