torsdag 31 mars 2011

"Annorlundadag"

Det har det varit idag, vi kallar en dag i månaden för annorlundadag på skolan. Då är vi personal hemma och läser in litteratur till kursen. De som inte går kursen och vikarier jobbar med eleverna. Så idag har Eva varit här och vi har jobbat på våran examensuppgift.... Skönt att slippa flänga iväg med tjejerna på morgon. Eva kom halv 8 för hon skulle iväg till Sandviken på eftermiddan på ett möte. Vi jobbade till halv 1 och käkade sen lunch. Sen drog hon iväg. Fick en blixtidé som innebar att vi skulle åka till IKEA. Sagt och gjort, jag och pumorna åkte dit. Vi har värmt upp uterummet och det är just nu så himla kalt där så jag shoppade upp mig på två stora växter och krukor. Tjejerna fick lite sommarkläder och jag en mascara. Vi hade så mysigt. Det är ett sant nöje att ha med de där två älsklingarna när man åker till Valbo. Idag testade Amanda lekrummet på IKEA. Trodde aldrig hon skulle vilja bli lämnad själv men det gick hur bra som helst. Molly däremot blev sur som inte fick vara kvar och leka. I morgon är det fredag igen, och april. Helt galet. Det var ju nyss jul! Det är så jädrans skönt med ljusa kvällar. Ska verkligen försöka njuta och slöa den här helgen. Nästa vecka blir en riktigt dryg vecka. På måndag ska jag till Järbo på nätverksträff, tisdag till Gävle på en föreläsning, onsdag kurs, torsdag ska vi skriva på arbetet..... Sena dagar hela veckan. Jag som är van att få gå hem skapligt tidigt tisdag och torsdag. Den här veckan skulle jag dessutom ha riktig kortdag på tisdag, lektion mellan 8 och 9,30. Har visserligen planering sen men jag hade tänkt att jag skulle ta ut lite komp då. Men tji fick jag, det var ju föreläsning då.... Vägdag i morgon..... Ska bli ooootroligt intressant. Den här veckan har jag kört stenhårt med träningen, ätit bra men dock sovit uruselt. Det ska väl inte ha någon inverkan på vikten så här kortsiktigt men det påverkar mitt "allmäntillstånd". Det är mycket som känns tungt. Måtte kroppen iallafall blivit några hekto lättare. Rapporterar i morgon Natti natti!

Inga kommentarer: